Kirkens aktiviteter

Babysalmesang

Babysalmesang er musikalsk samvær med dit barn, hvor der indbydes til ro og nærvær, hvor vi ved hjælp af forskellige rekvisitter: sæbebobler, rasle æg, massagebolde, handskedyr og lystænding, stimulere barnets sanser gennem sang af salmer/sange med fagter og dans. Vi får et forhold til kirkerummet, så det bliver et trygt og rart rum at være i. Programmet er genkendeligt fra gang til gang, så børnene genkender og finder ro i de sange og salmer vi synger. Vi afslutter med et stykke brød og en kop kaffe.

Vi mødes torsdag kl. 10.45 – 11.30, dog ikke i skolernes ferie.

Kontakt sognemedhjælper Hanne Flyvholm på hanne@houlkaerkirke.dk eller på 42834027 for yderligere information.

Stjernestund for børn og ældre

Vi mødes på Kildehaven tirsdage kl. 9.30 til 10.30 i lige uger. Vi synger både nye og gamle sange og salmer, lytter til musik, blæser bobler, rasler med æg og danser. Det koster ikke noget at deltage, og man er velkommen til blot at møde op.

Hvis du vil høre nærmere, kan du kontakte sognemedhjælper Hanne Flyvholm på 42 83 40 27 eller hanne@houlkaerkirke.dk.

Minikonfirmandundervisning

Houlkær Kirke indbyder som noget nyt allesognets børn på 3. klassetrin til en weekend som minikonfirmander.

Der udsendes indbydelser til minikonfirmand via skolen samt i Houlkær Nyt og på  kirkens facebook og her på siden.

Det er gratis at gå til minikofirmand, dog er der tilmelding til forløbet

Åben familie

I Åben Familie kan du dele et måltid mad med andre seniorer og hygge dig med lidt underholdning efter maden, som kan være sang og musik, oplæsning, quiz, billeder og fortællinger fra den store verden. Vi slutter af med at læse søndagens tekst og beder Fadervor. En gang om året tager vi på en udflugt.

Vi mødes fredage i ulige uger kl. 18.00 til ca. 21.00. og det koster 40 at deltage.

Der er mulighed for fælles kørsel for dem, der er gangbesværede. Kontakt Hanne Flyvholm på 42834027

Sogneeftermiddag

Vi afholder en månedlig sogneeftermiddag med foredrag, kaffe, sang og samtale. Emnerne og foredragsholderne spænder vidt. Så forhåbentligt er der noget, der kan fange interessen hos de fleste!

Sogneeftermiddagene ligger altid på en torsdag midt i måneden. Vi begynder kl. 14.30 med en kop kaffe og sang. Derefter har foredragsholderen ordet i en god times tid, inden vi runder af med samtale og en sang. Dagen slutter kl. 16.15

Alle er mere end velkomne til at deltage i kirkens sogneeftermiddage.

Foredragene er gratis. Kaffen koster 20 kr.

Fælles sogneaftener

Houlkær Kirke indgår i et samarbejde med de øvrige bykirker i Viborg om at arrangere en større foredragsaften hvert efterår samt en foredragsrække i årets begyndelse. De fælles sogneaftener foregår på skift i byens kirker.

Se mere i vores kalenderen!

Samtalesalon

Vi mødes i kirkens sognelokaler tirsdage i ulige uger fra kl. 10.00- 11.30, hvor vi drikker kaffe sammen og på en uforpligtende måde bliver klogere på hinanden og livet gennem samtaler.

Se datoer i kirkens kalender.

Nørkleklubben

Hver anden fredag i lige uger mødes nørkleklubben kl. 10.30, hvor der laves håndarbejdsaktiviteter. Produkterne sælges bl.a. til vores adventsfest og forårsmarkedet. Overskuddet går til julehjælp i Houlkær, støtte til Kirkens korshærs varmestue, Mor-barn centret i Bohong og De grønne pigespejdere i Houlkær. Alle er velkommen og der er fortsat stor brug for os, og de penge vi kan få ind ved salget af de fremstillede produkter.

Søndagsfrokost

Mad smager bedre, når man har nogen at dele den med! Og det behøver ikke hverken at være særlig fin eller dyr mad. Det vigtige er, at vi sidder sammen.

I stedet for at gå hjem og sidde hver for sig, så lad os sætte os sammen bare en gang i mellem over et enkelt og nemt måltid mad. Og så kan vi nyde godt af hinandens selskab.

Der er ingen tilmelding og maden koster 10 kr. pr. person.

Ønskekoncert

Den sidste fredag i måneden skubber vi flyglet ud i våbenhuset og afslutter morgenens andagt og kaffe med sang fra højskolesangbogen, hvor alle kan være med til at ønske, hvad der skal synges.